Zakopane

3 augustus 2015 - Zakopane, Polen

Vandaag met de kabelbaan naar boven gegaan in het Tatra gebergte. Vanuit Koznice  naar het bovenste station, op de Kasprowy Wierch. Veel bewolking waar ook wat regen uit viel. We waren letterlijk even samen in de wolken. Besloten om de terugtocht per voet te maken, volgens de Informacje een wandeling van ongeveer 2,5 uur. Dat klopte achteraf ook wel. Wat er niet bij werd vermeld was dat het pad een onmogelijk lastige verzameling rotsblokken / kiezels / gruis / losse stenen was, waardoor het lopen niet echt makkelijk ging.  Niet opgegeven, ook bij het tussenstation niet in de gondel gestapt, maar gewoon het pad afgelopen. De omgeving was echt prachtig. Beneden aangekomen lazen we de waarschuwingsborden: pas op voor slangen, geef geen eten aan de beren / vossen en ga bij slecht weer niet op pad. Tja. Eerst maar wat gedronken en daarna naar het hotel voor een, jawel, klein tukje. Rond 18 uur naar het stadje gelopen en wederom prima gegeten; tot nu toe zijn we zeer te spreken over de kwaliteit en de prijzen van het eten. Bij toeval in de drukte terecht gekomen, het leek de Kalverstraat wel. Met de bijbehorende winkelketens; H&M, Nike, Douglas, Intersport etc. Dus een heerlijke koffie bij de Mac en daarna nog eenstevige wandeling naar het hotel. Polen is niet vlak, voor de goede orde.

1. Cobie:
    3 augustus 2015
    Ja, en dat zijn dan die toeristen waarvan (als de nabestaanden geluk hebben) na 3 weken een ledemaat wordt gevonden!!!